Ανακοίνωση με αφορμή τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν σε τρεις εισπρακτικές εταιρίες εξέδωσε η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας αναφέροντας ότι Εταιρείες Διαχείρισης Απαιτήσεων λειτουργούν ανεξέλεγκτα και χωρίς την τήρηση των στοιχειωδών κανόνων που διέπουν τη διαδικασία διευθέτησης μίας οφειλής, κατά παράβαση κάθε Κώδικα Δεοντολογίας. Η Ένωση ζητά την προστασία του καταναλωτή, με την πλήρη εφαρμογή των νόμων και τον διαρκή έλεγχο των Εταιρειών αυτών για την αποτροπή αντικαταναλωτικών πρακτικών.
Η ανακοίνωση της Ένωσης:
Το Υπουργείο Ανάπτυξης ανακοίνωσε σήμερα την επιβολή προστίμων συνολικού ύψους 790.000€ σε τρείς Εταιρείες Διαχείρισης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις, για παραβίαση της Νομοθεσίας, ιδίως για ζητήματα κακών πρακτικών στη διαδικασία ενημέρωσης των οφειλών καθώς επίσης και για δυσχέρεια επικοινωνίας ή αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στην ανταπόκριση αιτημάτων των δανειοληπτών.
Έτσι η Πολιτεία διαπίστωσε αυτό που η ΕΕΚΕ φωνάζει εδώ και πολλούς μήνες, ότι δηλαδή οι Εταιρείες αυτές λειτουργούν ανεξέλεγκτα, χωρίς κανένα ουσιαστικό πλαίσιο και έλεγχο, χωρίς καμία κοινωνική ευαισθησία, χωρίς την τήρηση των στοιχειωδών κανόνων που διέπουν τη διαδικασία διευθέτησης μίας οφειλής, κατά παράβαση κάθε Κώδικα Δεοντολογίας. Είχαμε ήδη επισημάνει τις δυσλειτουργίες της επικοινωνίας καταναλωτών με τα funds, με επιστολή μας στον Υπουργό και τον Αναπληρωτή Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, την αρμόδια Γενική Γραμματεία και την Εποπτεύουσα Αρχή, παρουσιάζοντας τις 18 πιο σημαντικές δυσλειτουργίες στη συναλλακτική σχέση των οφειλετών, εγγυητών ή εξουσιοδοτημένων εκπροσώπων τους με τις Εταιρείες Διαχείρισης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις (ΑΕΔΑΔΠ).
Είναι πάμπολλες οι περιπτώσεις που οι απαντήσεις των funds ή και εισπρακτικών εταιρειών καθυστερούν ακόμα και έναν χρόνο να αποδεχτούν ή να αρνηθούν οποιαδήποτε προτεινόμενη λύση ενώ δεν είναι λίγες και οι περιπτώσεις όπου δεν μπορεί κανείς να τις εντοπίσει ώστε να προτείνει κάποια λύση εξ αρχής.
Σε υπόθεση που διαχειρίστηκε την ίδια περίοδο η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας της ΓΣΕΕ, το αρμόδιο fund δεν δεχόταν καμία επικοινωνία με τον καταναλωτή καθώς ο συγκεκριμένος υπερήλικας δεν διέθετε ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (e-mail), με κίνδυνο απώλειας της όποιας ρύθμισης και, τελικά, της ακίνητης περιουσίας του δανειολήπτη.
Πρέπει να γίνουν πολλά προς την κατεύθυνση της προστασίας του καταναλωτή, με την πλήρη εφαρμογή του Ν. 5072/2023 και τον διαρκή έλεγχο των Εταιρειών αυτών για την αποτροπή αντικαταναλωτικών πρακτικών. Και μάλιστα Εταιρειών των οποίων τα κέρδη ανέρχονται σε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ!
Τα funds πρέπει να σταματήσουν να είναι “κράτος εν κράτει”!
H ΕΕΚΕ παρέχει από το 2010 στους καταναλωτές υποστήριξη και συμβουλευτική για την εξωδικαστική ρύθμιση των οφειλών τους προς τα πιστωτικά ιδρύματα και τις Εταιρείες Διαχείρισης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις.
Καλούνται οι καταναλωτές που αντιμετωπίζουν οποιοδήποτε πρόβλημα στη ρύθμιση των οφειλών τους, να επικοινωνούν με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας στα ακόλουθα στοιχεία επικοινωνίας:
· Online φόρμα υποβολής αιτήματος: https://eeke.gr/activities-of-e-e-k-e-2/rithmisi-ofilon/
· e-mail: info@eeke.gr
· Τel :210-8817730